ÜNİVERSİTE OKUMAK NE KADAR MANTIKLI

     Merhabalar. Bu yazımda son dönemde fazlasıyla ikilem de kaldığım bir konuya değinmek istiyorum. Günümüz şartlarında üniversite okumak mı daha iyi yoksa hemen hayata atılmak mı bizim için doğrusu olur ? Bu konuyu ayrıntılı bir şekilde yazmak istiyorum.

     Öncelikle üniversitenin avantajları neler. Bence en önemlisi size kattığı statü. Tabi ülkemiz için konuşuyorum. Biriyle tanışırken muhtemelen ilk sorusu işiniz veya ne okuyup hangi üniversiteden mezun olduğunuz olur. Bu ne kadar yanlış olsada ülkemizde durum bu. Yanlış olmasının sebebi ön yargılarımızın oluşmasıdır. Örneğin biriyle tanıştığınızda kafasında hemşireyim , mühendisim demek ayrı şeyler , maaşınız veya çalışma şartlarınız daha iyi olsa bile örneğin fabrikada çalışıyorum demek ayrı şeyler oluşturur. Bu daha fazla sevgilinizin veya arkadaşınizın ailesiyle tanışırken olur. Aynı şekilde üniversite mezunuyum demek ile lise mezunuyum demekte aynı etkiyi yaratır. Oysa bunlar insanların statüsünü veya kalitesini belirleyen şeyler değildir ama bu malesef ülkenin çoğunluğu böyle gorüyor ki artık üniversite okumak bile iş sahibi olmaya yetmemeye başladı.

     Peki üniversite okumanin dezavantajları neler ? Önceden üniversite okuyanlar okuduğu bölümle alakasız bile olsa üniversiteden mezun sıfatıyla kolayca iş bulabiliyordu. Ama artık o mezuniyetin pek anlam ifade etmediği dönemdeyiz. Onun yanında yabancı dil istiyorlar , yabancı dilin varsa deneyim istiyorlar , deneyimin varsa referans istiyorlar o varsa başka bişey o da varsa başka bişey bu böyle uzayıp gidiyor. Üniversite mezunu olup tek kişinin geçimine bile zor yeten asgari maaşla çalışan ailesini gećindirmeye çalışan bir sürü üniversite mezunu var. Artık asgari maaşla iş alımı yapan yerlere başvuru yapanların büyük çoğunluğu üniversite mezunu. Bir kaç bölüm dışında artık üniversite okumak bize iş kapısı açmıyor. Peki vaziyet bu iken üniversiteye 4 5 yılımızı harcamak ne kadar mantıklı ? Mesela ben ilahiyat okuyorum. Bölumümü hazırlık ile birlikte 5 senede bitiricem. Eğer öğretmen olmak istersem 5 sene içinde formasyon eğitimi zorunlu hale gelecek gibi duruyor +1 yıl ordan kaybım olucak. 1 sene askerlik desek 1 senede kpss ye çalışsam (ilk seneden atandığımi varsayıyorum ki ben mezun olana kadar belki on binlerce mezun verecek olan bir bölüm bu) sonra kyk borcunu öde para biriktir derken yaklaşık bi 10 – 15 sene geçecek. İşte malesef hayat bize bu kadar geç kalma şansı tanımıyor. Bu süre içinde güzel bi meslek öğrenme şansı olan ya da normal bir maaşı olan bir işte çalışmaya başlasam birazda akıllıca ve zekice hamlelerle kendimi geliştirerek çok daha iyi yerlere gelebileceğime inanmaya başladım ki günümüz türkiyesinde bunu yapmak gerçekten çok daha mantıklı hale geldi. Yani bir de dediğim gibi üniversitede onca sene onca emek sarfettikten sonra bile iş bulabileceğimin garantisi yok. Durum bu iken üniversiteye devam etmek gerçekten tercih edeceğim bişey değil. Güzel bi bölümde okuyor olabilirsiniz ya da hayalleriniz olabilir , hedefleriniz olabilir o zaman sizin tercihiniz ama bunların dışında şuan ki durumda üniversite okumak kesinlikle mantıklı bi düşünce değil.

     Herkes kendi yaşantısından sorumlu. Ben size kendi düşüncelerimi dile getirdim. Yaşım daha genç olmasına rağmen çok geç kaldığımı hissediyorum ve daha da geç kalmamaya yönelik kararlar alıcam. Benimde hayallerim veya hedeflerim vardı ama gercekten şuan içinde bulunduğumuz dönemde bunları gerçekleştirebilmek oldukça güç hale geldi çünkü dediğim gibi hayat bize geç kalma fırsatı tanımıyor malesef. Kendiniz için en iyi olanı siz bilirsiniz bu sizin hayatınız sizin kararınız. Hayatınız adına en iyi karları almanız dileğiyle sağlıcakla kalın.

Bu yazıyı nasıl buldunuz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

4 Yorum

  1. Bence bunun en önemli sebeplerinden biri de insanların ben yeter ki üniversite okuyayım da ne bölümü olursa olsun diyerek rastgele -sırf evden uzaklaşmak için- okuması. Bu şekilde yığılmalar oluyor. İşini sevmeyen bir sürü insan oluyor. Hayat gerçekten çok zor…
    Bu arada yazılarıma göz atman beni çok sevindirir. :))))))