Kötülük ve iyilik

Kötülük ve iyilik bu iki kavram Aslında birbiriyle tamamen zıt olan terimler ancak Hayatımızdaki iki çıkmaz anlamı olan terimler bizim bunun karakterimizi belirleyen en önemli unsurlar olarak bilinmektedir İnsan oğlunun fıtratında olan bu kavramları Öncelikle kötülükten başlamayacak başlayacak olursak bu hepimizin Aslında gün içerisinde yapmış olduğumuz eylemlerden biridir birazı çıkar ilişkisi ile alakası alakalı olan bu terimi örnekleyici olursak mesela gündelik işlerimizde yapmış olduğumuz hareketlerin birçoğunu fayda kar çıkarsa alarmı gibi düşünüyoruz ama karşı tarafın bundan ne derece kötü etkileyebileceğini ya da zarar verebileceğini hiçbir zaman düşünmüyoruz Belki de bu bizim en temel karakteristik özelliklerimizden biri kötülük diyebiliriz Çünkü insan fıtratında olan şeyleri ne yazık ki değiştiremiyor ama bana zaman mekan farklı bir yerde farklı bir şekilde daha minimum seviyede tutmayı çalışabiliriz kötülük denince akla birini direkt zarar vermek ya da birini düşürmek ya da birinin ayağını kaydırmak değil düşüncelerimizle kalbimizden geçen hislerle ya da o kişiye karşı duyduğunuz öfke Bunların hepsi aslında kötülük değil mi

Iyiliği biraz açmış olsak eminim ki hepimiz aynı şeyi düşünürüz Herkes kendine göre iyi herkes kendi hayatına göre şekillendirdiği kadar iyi diye biliyoruz Ancak bunda da birçok zaman Hepimizin yaptığı bir şey var o da daha çok bana ne kadar fayda sağlayabilir diye düşünüyoruz en güzeli Aslında bunların kimsenin haberi olmadan ya da bunu dışarıya aks ettirmeden birilerinin gözüne yaparak değil daha sakin ve sessizce birilerine faydalı olabiliyorsa ki asıl iyilik budur bence

Birilerinin hayatını dokunabiliyorsak ya da onlara Ufak da olsa bir tebessüm kazandırabiliyors veya onların elinden tutup bir tık daha hayatlarını güzelleştirir biliyorsak iyilik Aslında budur ancak iyiliğin de hiçbir zaman etiketi olmaz olmamalı da

okur

Yazar: nehir-Polat

Blog OkurBlog Yazar

Bu yazıyı nasıl buldunuz?

3 yorum

Yorum Yazın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.