500T İle Valencia’da Gezmek Daha Kolay ve Daha Hızlı

500T İle Valencia’da Gezmek

Herkese merhaba!

Bugün sizlere geçtğimiz günlerde gerçekleştirdiğim Valencia seyahatimden bahsetmek istiyorum. Her zamanki gibi sizlerin bu yerleri ilk ziyaretinizde yaşayacağınız hazzı baltalamamak adına detaylara girmeden ana hatları ile anlatacağım. Daha önceki yazımda da bahsettiğim üzere şu an İspanya’nın Alicante İlinde yaşıyor ve staj yapıyorum. Bu süre zarfında da işten vakit bulduğum zamanları küçük seyahatlerle değerlendirmeye çalışıyorum.

Gelelim Valencia seyahatimize…

Valencia Şehrine Alicante’den ulaşım oldukça kolay. Bir çok seçenek olmasına karşın ben tren kullanmayı tercih ediyorum. Tren istasyonlarının merkezi konumlarda bulunması ve daha dakik olması daha tercih edilir oluyor benim için. Alicante-Valencia arası trenle yaklaşık

2 saat 8 dk sürüyor…

Trenden indiğiniz gibi kendinizi Boğa Ringinin dibinde, şehrin meydanında buluyorsunuz. Önemli olabilicek bir husus; tren istasyonunun çıkışına doğru bir Çin yemekleri satan cafe/market tarzı bir yer var ve burada Wifi da bulunuyor. Bir su alıp da oturup wifi hizmetinden yararlanabilirsiniz treninizi beklerken.

Peki ben neler yaptım?

İstasyondan çıktığım gibi otelime gittim ve sırt çantamdaki gereksiz şeyleri çıkarttıktan sonra hemen yola koyuldum.  Sadece 1 gece konaklayacak olmam biraz stres yaratsa da vakit kaybetmeden Turist Ofisi’nin yolunu tuttum. Öncesinde aklımda mutlaka Valencia Mestalla Stadını ziyaret etmek vardı ama maalesef vaktim yetmedi. Artık Bernabeu’yu gezerim belki Madrid’e yolum düşerse 🙂 Turist Ofisi’nde 2 gün şehirde olacağımı ve neler yapabileceğimi sordum onlar da bir harita üzerinde gezebileceğim yerleri işaretlediler ve bir günümün müzeler için yeterli olacağını diğer günümü ise Oceanographic denen su parkı/hayvanat bahçesi karışımı yerde geçirmemi tavsiye ettiler. İyiki de etmişler, cennetten bir parça…

Verdikleri harita gerçekten çok faydalı oldu benim için ve fotoğrafını sizinle de yanda paylaşıyorum ki biraz fikir sahibi olun gitmeden. Tabiki tek tek şuraya gidin buraya gidin demeyeceğim sizlere. Ben harita üzerinde işaretli yerlere gitmeyi tercih ettim ama siz başka bir gezi planı da yapabilirsiniz. Valencia şehrinin, ki sanırım çoğu Avrupa şehrinin ortak özelliği olan her yerinin yürüyerek gezilebiliyor olması. Ben de planımı tam da bu yönde yaptım ve ilk günümü tamamen yakın çevreyi ve harita üzerindeki yerleri gezerek geçirdim. Tüm bu işaretli yerlere giriş için 10-15 eurodan az bir ücret ödedim.

500T İle Valencia'da Gezmek Daha Kolay ve Daha Hızlı

Turist Bilgi Ofisi’nde ertesi günümü tamamen Oceanographic’de geçirmemi tavsiye ettiler ve biletimi onlardan temin edebileceğimi söyledilerki burası da çok önemli, kesinlikle biletinizi kapıdan alma gibi bir planınız olmasın…Giriş, Salı Pazari’ndan hallice… Oceanographic ve hemen yanında bulunan bir diğer müze için Öğrenci indiriminden yararlanarak 24 Euro ödedim ki en son kuruşuna kadar değer bana güvenin.

Ertesi sabah otelimde kahvaltı yaptıktan sonra otobüsün yolunu tuttum. Evet maalesef Oceanographic’e gitmenin başka yolu yok eğer özel aracınız yoksa yada taksi tutmak istemiyorsanız. Bu otobüsler 10-15 dk arayla hemen Valencia’nın merkezinde yer alan Valencia takımının kulüp mağazasının önünden kalkıyor. Ücreti otobüste şoföre ödemeniz mümkün ki o da 1,5 Euro. Yolculuk yaklaşık yarım saat sürüyor ve indiğiniz anda size kendinizi gelecekte hissettirecek bir yapıyla karşılaşıyorsunuz.

Oceanographic’e geldiğinizde girişteki görevlilere biletinizi verdikten sonra içeri girdiniz ama eğer müze de dahilse biletinize sakın ha biletinizi atmayın, müzede tekrar kullanacaksınız.

Oceanographic

Oceanographic saat 10:00 da açılıyor ben de tam açılışında oradaydım, iyi ki de erken gitmişim. Muhteşem bir doğa ile en azından yarım saat baş başa kalma fırsatı buldum. Oceanographic yanınızda biri varsa kesinlikle en az 4-5 saat geçirebileceğiniz bir yer. Ben tek olduğum için ilginç bir şey dahi görsem baktım yürüdüm ama yanınızda biri olsa üzerine konuşmak isteyeceğiniz çok şey göreceksiniz emin olun. Buradaki gezim yaklaşık 2 saat sürdü. Tam çıkmayı planlarken 11:45’de yunus gösteresi olacağını duydum ve hemen büyük havuza yöneldim. Burada önemli tavsiyem, yunusları yakından görmek için alt bölümlere değil de yukarılara gölgeye oturun, yoksa başınıza güneş geçebilir çok ciddi söylüyorum 🙂 Muhteşem gösteriden sonra rotamı müzeye çevirdim o da hemen yakınlarda bir yerlerde. Tabelaları takibederek kolayca bulabilirsiniz.

500T İle Valencia'da Gezmek Daha Kolay ve Daha Hızlı

Müze biraz değişik. Yani zevk meselesi tabi ama Tesla’nın hayatının anlatıldığı,ışıklar, filmler, maketler ile donanmış oda dışında pek bana hitabetmedi diyebilirim ama yine de gidin görün. Oceanographic biletinize sadece 1 Euro daha fazla vererek alıyorsunuz zaten o bileti.

Buradan sonra tekrar otobüs durağına gittim ve otobüsümü beklemeye başladım. Durakta 95 numaralı otobüse binmem gerektiği yazıyordu, otobüs geldi şoföre yarı İspanyolca yarı İngilizce (Spanglish 🙂 ) merkeze gider mi dayı dedim yok dedi bi hareketler, e peki dedim. Bi 95 daha geldi dedim hocam bu geçer mi merkezden, atla dedi. Atlamaz olaydım. 500T Valencia şubesi. Abartmıyorum yarım saatte geldiğim yeri 1,5 saatte döndüm ve indiğim yer de şehir merkezi değildi. 15 dk daha yürümek zorunda kaldım. Bilmiyorum bunun çözümü nedir ama en azından planlamanızı ona göre yapın diye yazıyorum.

Bu seyahat de burada sona erdi. Trenime atladığım gibi Alicante’nin yolunu tuttum.

Gelecek yazılarımızda görüşmek üzere,

Kaan OLCAY
kaan@kooplog.com

Kaan Olcay
kooplog.com kurucu ortağı, dijital dünyada bir iş insanı, yarı zamanlı girişimci.